Seuraa

Asiakaskäynnin luominen

Asiakaskäynnin luominen asiakkaan kalenteriin

1. Valitse työkaluriviltä Ihmiset

2. Valitse Asiakkaat

3. Klikkaa halutun asiakkaan nimeä

 

4. Asiakkaan profiili aukeaa Päiväkirja-välilehdelle. Siirry Kalenteri-välilehdelle

5. Lisää uusi käynti klikkaamalla kalenteria sen päivän kohdalla, jolle haluat lisätä uuden käynnin. Huomaa, että et voi lisätä käyntiä päivälle joka on jo mennyt. Käynnin voi lisätä meneillään olevalle päivälle tai tuleville päiville.

Klikattuasi kalenteria näytölle avautuu ikkuna käynnin tietojen määrittämiseksi.

Screen_Shot_2017-11-08_at_4.22.59_PM.png

 

Käynnin aloitus- ja lopetusaika asetetaan alasvetovalikoista Käynnin aika -kohdassa. Alasvetovalikko aukeaa kun klikkaat kellonaikaa. Tieto käynnin kestosta näkyy rivin lopussa.

Kellonaikoja voi muuttaa käsin klikkaamalla kellonaikaa, jolloin alasvetovalikko aukeaa ja kursori näkyy kellonajan perässä. Tällöin lopetusajaksi voidaan asettaa esimerkiksi 9:12.

Joustava alku -kenttää käytetään, mikäli käynti voidaan suorittaa vapaasti tietyn aikaikkunan sisällä. Yllä olevassa esimerkissä käynnin pituudeksi on määritetty 1 tunti (8:00 - 9:00). Mikäli käynti voidaan kuitenkin suorittaa vapaasti esimerkiksi klo 8:00-10:00 välillä, niin käynnin alulla on 1 tunti joustoa. Tällöin Joustava alku -kenttään merkitään 60 minuuttia. Käynti on siis aloitettava viimeistään klo 9:00, jolloin 1 tunnin käynti ehditään tekemään klo 10:00 mennessä.

 

Edellä kuvatuilla asetuksilla suunniteltu käynti näkyy asiakkaan kalenterissa näin.

Klo 8:00 - 9:00 välillä näkyy vaaleanruskea laatikko, joka on varsinainen käynti. Katkoviivalla on merkitty alue klo 9:00 - 10:00, joka kuvaa joustoa käynnin suoritusajassa.

Käynnin lisätiedot -kenttään syötettävä teksti näkyy hoitajalle NurseBuddyn mobiilisovelluksessa.

Tehtävät-kenttään lisätään kaikki käynnillä suoritettavat tehtävät. Tehtävien lisääminen aloitetaan klikkaamalla kentää hiirellä. Lista palveluista avautuu pienen hetken kuluttua. Valitse haluamasi palvelu listasta.

Lisää muita tehtäviä samalla tavalla. Voit lisästä tehtäviä myös kirjoittamalla tehtävän nimen, jolloin lista suodattuu syöttämäsi tekstin perusteella.

Mikäli haluat poistaa jonkin käyntiin liitetyn tehtävän, paina tehtävän nimen perässä olevaa rastia poistaaksesi tehtävän tältä käynniltä.

Vaaditut osaamiset -kenttään märitetään käynnillä vaadittavat osaamiset. Osaamisia hallitaan NurseBuddyn asetuksissa (katso Asetukset / Osaamisten hallinta). Mikäli käynti osoitetaan hoitajalle, jolla ei ole käynnillä vaadittavia osaamisia, käyttäjälle näytetään tästä huomio.

Lisää vaadittu osaaminen klikkaamalla kentää hiirellä. Lista käytössä olevista osaamisista avautuu pienen hetken kuluttua. Valitse haluamasi osaaminen listasta.

Mikäli haluat poistaa jonkin käyntiin liitetyn osaamisen, paina osaamisen perässä olevaa rastia poistaaksesi osaamisen tältä käynniltä.

 

Tarvittava hoitajamäärä -kentässä määritetään käynnin suorittamiseen vaadittavien hoitajien lukumäärä.

Maksuryhmä-kentässä määritetään käyntiin liittyvä maksuryhmä. Maksuryhmien käyttö helpottaa raporttien luomisessa, jolloin raportin sisältöä voidaan rajata maksuryhmän avulla. Maksuryhmiä hallitaan asetusten kautta. (katso Asetukset / Maksuryhmien hallinta).

Käynnin tuote -kentässä valitaan käyntiin liittyvä tuote. Käyntiin valitun tuoteen saa näkymään raporteissa. Käynnin tuotteita hallitaan asetusten kautta (katso Asetukset / Tuotteiden määrittäminen). 

6. Käynnin toistuvuus 

Kun uusi käynti luodaan, sillä ei ole oletuksena toistuvuutta. Mikäli käynti toistuu samanlaisena tietyn aikavälin mukaan, voit luoda käynnille toistuvuuden jolloin sinun ei tarvitse luoda samaa käyntiä moneen kertaan.

Voit lisätä käynnille toistuvuuden Toistuvuus-välilehden kautta. 

 

Toistuvuus-välilehti aukeaa näkymään, jossa käynnille ei ole määritetty toistuvuutta.

Toistuvuuden voi määritä kahden eri näkymän avulla; Valitse päivät ja Vapaa toistuvuus. Näkymä valitaan Toistuvuus-alasvetovalikosta.

Valitse päivät -näkymässä toistuvuus voidaan määrittää viikonpäivittäin ja toistuvuus voidaan valita yhden tai useamman viikon välein.

 

Toistuvuudelle voidaan asettaa päättymisaika. Mikäli toistuvuudelle asetetaan päättymisaika, käynti luodaan asiakkaan kalenteriin määritetyn toistuvuuden mukaisesti asetettuun päättymisaikaan saakka.

Aseta toistuvuuden päättyminen valitsemalla Toistuvuus päättyy -alasvetovalikosta vaihtoehto Viimeinen toisto:. Alasvetovalikon viereen ilmestyy kenttä päättymisaikaa varten. Klikkaa kenttää ja valitse päättymispäivä kalenterista.

Huomaa, että päättymiajankohdan kellonaika asetetaan kalenterin alareunassa olevaa kello-symbolia klikkaamalla, jolloin kalenterin tilalle avautuu kellonajan asetusnäyttö.

 

Käynnin toistuvuus osoitetaan asiakkaan kalenterissa pienellä nuoli-symbolilla käynnin vasemmassa alakulmassa.

7. Kun olet asettanut kaikki käynnin tiedot sekä määrittänyt mahdollisen toistuvuuden, klikkaa lopuksi Tallenna. Näkymä palaa takaisin asiakkaan kalenteriin, jossa äsken lisäämäsi käynti näkyy.

Pääset muokkaamaan käyntiä uudelleen klikkaamalla käyntiä hiirellä. Huomaa, että voit muokata vain kuluvan päivän ja tulevien päivien käyntejä. Menneessä ajassa olevia käyntejä klikkaammalla saat käynnin tiedot näkyviin, mutta et pysty tekemään käyntiin muutoksia.

8. Käynnin kopiointi

Asiakkaan kalenterissa olevan käynnin voi kopioida. Käynnin kopiointi tapahtuu viemällä hiiren käynnin päälle asiakkaan kalenterissa, jolloin käynnin oikeaan yläkulmaan tulee näkyviin kaksi painiketta.

Paina  kopioidaksesi käynnin.

Kopioinnin jälkeen voit klikata käyntiä ja muuttaa sen tietoja. Käynnin voi siirtää kalenterinäkymässä hiirellä raahaamalla toiselle päivälle.

9. Käynnin poistaminen

Asiakkaan kalenterissa oleva käynnin voi poistaa avaamalla käynnin tiedot klikkaamalla käyntiä ja painamalla .

Voit poistaa käynnin myös viemällä hiiren käynnin päälle ja painamalla oikeaan yläkulmaan näkyviin tulevista painikkeista .

 

 

 

 

 

 

 

Oliko tämä artikkeli hyödyllinen?
0/0 koki tästä olevan apua
Lisäkysymyksiä? Lähetä pyyntö

0 Kommentit

Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.
Palvelun toteuttaa Zendesk