Seuraa

Hoitosuunnitelman tekeminen

Hoitosuunnitelma on NurseBuddyssä asiakkaan omiin tietoihin tallennettu kuvaus hoidosta ja palvelusta. Asiakastyön helpottamiseksi asiakkaan kanssa sovittu suunnitelma voidaan NurseBuddyssä myös lukita ja merkitä päivämäärällä seuraavaa hoitotarpeen kartoituskertaa varten.

Kun hoitosuunnitelma tallennetaan, se on hoitajan saatavilla jokaisen käynnin yhteydessä suoraan NurseBuddyn puhelinsovelluksesta - aivan kuten muutkin asiakastiedot. Näin muun muassa hoidon tavoitteet pysyvät aina mahdollisimman lähellä päivittäistä työtä.

On hyvä huomioida, että NurseBuddyssä oleva hoitosuunnitelma pohjautuu aina hoitosuunnitelmapohjaan. Siksi suunnitelmapohja on hyvä tehdä yritykselle ennen asiakaskohtaisten hoitosuunnitelmien tekemistä. Lue lisää

 

Hoitosuunnitelman tekeminen

Hoitosuunnitelma löytyy NurseBuddyssä asiakkaan välilehdistä kalenterin ja päiväkirjan tavoin.

1) Valitse sivun yläreunasta Asiakkaat
2) Valitse asiakaslistasta haluamasi asiakas
3) Valitse Hoitosuunnitelma -välilehti.

Jos asikkaalla ei ole ennestään hoitosuunnitelmassa tietoja, hoitosuunnitelma-sivulla näkyy oletuksena hoitosuunnitelmapohjan tiedot. 

Vaikka hoitosuunnitelma-välilehdessä näin ollen näkyy jo sisältöä, se ei tarkoita että asiakkaan hoitosuunnitelma olisi tehty. Tarjolla olevasta hoitosuunnitelmapohjasta täytyy ensin valita halutut rivit ja muokata ne asiakaskohtaisin tiedoin.

Jos suunnitelmapohja ei ole näkyvissä, lue ohjeet suunnitelmapohjan tuonnista

 

Rivien valitseminen hoitosuunnitelmaan

Hoitosuunnitelmapohja sisältää hyvin usein rivejä, jotka eivät ole asiakkaalle tarpeellisia – ainakaan nykyisellä hetkellä. Siksi hoitosuunnitelmanäkymässä valitaan, mitkä rivit sisällytetään asiakkaan hoitosuunnitelmaan.

Rivit, joissa ikonina on miinus  eivät sisälly asiakkaan hoitosuunnitelmaan. Nämä rivit näkyvät toki esimiehille suunnittelua varten, mutta eivät sisälly tallennettavaan hoitosuunnitelmaan - eivätkä siten näy esimerkiksi hoitajien puhelin sovelluksessa.

Rivit, joissa ikonina on huutomerkki  sisältyvät asiakkaan hoitosuunnitelmaan. Valinta onnistuu klikkaamalla haluttua ikonia.

Huutomerkkejä voi vapaasti valita 1-3 kpl. Rivi sisältyy hoitosuunnitelmaan, kun vähintään yksi huutomerkki on valittu. Useampia huutomerkkejä voi käyttää esimerkiksi viestimään, kuinka vakavasta hoitotarpeesta on kyse.

Huutomerkkien määrä mahdollistaa siis esimerkiksi etenevien sairauksien yleispiirteisen luokittelun hoitajien tiedoksi.


Rivin tietojen täydentäminen

Samalla kun hoitosuunnitelmaan valitaan asiakkaalle olennaiset rivit, täydennetään valmiiksi muut tiedot:

- muokataan tarpeiden, tavoitteiden ja keinojen tekstit
- valitaan asiakkaalle tarvittavat tehtävät

Valmis, hoitosuunnitelmalle sisältyväksi valittu rivi näyttää esimerkiksi tältä:

 

Ohjeiden lisääminen tehtäviin

Tehtäviä voi lisätä hoitosuunnitelman riville klikkaamalla ja valitsemalla tehtävä-kentän alasvetovalikosta. 

Tehtäviin pääsee hoitosuunnitelman yhteydessä myös kirjoittamaan tarkempia ohjeita. Hoitosuunnitelmaan kirjoitetut tehtävä-ohjeet näkyvät hoitajalle käyntien yhteydessä.

Ohjeiden kirjoitusnäkymä aukeaa klikkaamalla kynä-ikonia tehtävän nimen vierestä:


  

Ylimääräisten tehtävien poistaminen hoitosuunnitelmasta tapahtuu x-ikonista kynä-ikonin yläpuolelta. 

 

Hoitosuunnitelman lukitseminen

Kun hoitosuunnitelma on valmis, se voidaan selvyyden vuoksi lukita valitsemalla Lukitse hoitosuunnitelma

Lukitseminen edellyttää katselmointipäivän valitsemista. Katselmointipäivän tarkoitus on ketoa muille käyttäjille, milloin viimeistään hoitosuunnitelma tulisi tarkistaa.

Kun päivämäärä on valittu ja hoitosuunnitelma lukitaan, käyttäjille näytetään teksti hoitosuunitelma-sivulla:

 

Hoitosuunitelman katselmointi

Kun hoitosuunnitelma on lukittu, se on muutoksia varten ensin katselmoitava.

Klikkaamalla napista, avautuu näkymä muistiinpanojen tekemiseksi:

Muistiinpanojen kirjaaminen ei ole pakollista. Muistiinpanoja voidaan tehdä esimerkiksi osana asiakaskeskustelua, jossa päivitetään hoitosuunnitelman tarpeita. Hyvä käytäntö on kertoa vähintään se, miksi hoitosuunnitelma katselmoitiin ja avattiin muutoksille - kuten esimerkiksi maininta asiakkaan nopeasti muuttuneesta terveydentilasta.

Painamalla Tallenna ja avaa lukitus, hoitosuunnitelman lukitus poistuu ja katselmoinnin merkinnät tallennetaan. Lukituksen poistuttua hoitosuunnitelmaa voi muokata vapaasti.

Oliko tämä artikkeli hyödyllinen?
0/0 koki tästä olevan apua
Lisäkysymyksiä? Lähetä pyyntö

0 Kommentit

Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.
Palvelun toteuttaa Zendesk