Käyntejä joudutaan usein perumaan moninaisista syistä ja yritykselläsi voi olla myös lukuisia sääntöjä sille, missä tilanteissa perutusta käynnistä maksetaan työntekijälle palkka. Nursebuddyn pääkäyttäjät voivat hallinnoida näitä sääntöjä nyt kohdassa Asetukset > Yleiset asetukset > Käynnin peruminen.
Näissä asetuksissa voit valita yrityksesi käytettävissä olevat perumisen syykoodit, jotka näkyvät sekä hoitajan sovelluksessa että selainversiossa käyntiä peruttaessa.
Asetuksissa on tarjolla uusia peruutuksen syykoodeja alle 24 ja yli 24h ennen käyntiä tapahtuville perumisille.
Voit myös valita maksetaanko kyseisen syyn tapahtuessa oletuksena käynnistä palkkaa vai ei. Jos maksetaan, käynti sisällytetään hoitajan työtunteihin Palkat-raportilla.
Käynnin peruminen uusilla asetuksilla
Kun perut käyntiä selainversiossa, joko Käyntisuunnittelu-näkymässä tai asiakkaan kalenterissa, voit valita kuinka tämän käynnin osalta käsitellään laskutustaholta laskutettavaa aikaa (Laskutettava aika) ja työntekijän palkanmaksua (Maksettu aika). Palkkoihin ei toistaiseksi voi määrittää mukautettua arvoa, ainoastaan koko suunnitellun ajan.
Esimerkki: Asiakas peruu 1h 45min (105min) pituiseksi suunnitellun käynnin alle 24 tuntia ennen sen toteutumista. Asetuksissa oli valittu, että syykoodista "Alle 24h peruutus: asiakas perui" maksetaan aina palkka suunnitellun ajan mukaan. Tällöin tätä koodia käytettäessä palkanmaksu tapahtuu oletuksena tämän asetuksen mukaisesti:
Muita koodeja käytettäessä voit valita miten palkanmaksun kanssa toimitaan:
Kun hoitaja peruu käynnin mobiilisovelluksessa
Jos käytössä on mobiilisovelluksen asetus, jolla hoitajat voivat perua käyntejä sovelluksessa, he näkevät käyttöön valitut syykoodit.
He eivät voi itse vaikuttaa siihen, maksetaanko yksittäisestä peruutuksesta palkkaa vai ei, vaan tämä määritetään uusissa asetuksissa kaikkia koskevaksi.
Palkat-raportin muutokset
Jos palkka maksetaan perutulta käynniltä, tällainen käynti listataan harmaana rivinä Nursebuddyn Palkat-raportilla. Raportin Toiminnot-valikosta saat näkyville myös Käynnin tila -sarakkeen, joka näyttää tiedot perutuista ja toteutuneista käynneistä:
Huomaa, että perutuilta käynneiltä ei toistaiseksi lasketa siirtymäkilometrejä eikä matka-aikaa. Näiden rivien osalta matka-sarake näkyy tyhjänä Palkat-raportilla.