Siirry pääsisältöön
Käyntien peruminen

Asiakaskäyntejä voi tarvittaessa perua ja palauttaa, sekä lisätä niille laskutettava aika

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli 6 kuukautta sitten

Peruminen koskee vain sellaisia tulossa olevia käyntejä, jotka on jo jaettu hoitajille. Ilman hoitajatietoa olevat käynnit voi poistaa sellaisinaan.

Jos haluat muokata menneiden käyntien tilaa jälkikäteen, se tulee tehdä raportoinnin kautta. Katso lisätietoja täältä >>

Peruminen asiakkaan kalenterissa  

  1. Avaa Ihmiset > Asiakkaat > valitse asiakas > Kalenteri.

  2. Valitse se käynti, jonka haluat perua.

  3. Valitse valintaikkunan alareunasta painike Peru käynti.

  4. Valitse sen jälkeen perumisen syy ja lisää mahdolliset lisätiedot sekä tieto siitä, kuinka laskutettavaa aikaa käsitellään tämän peruutuksen kohdalla.

    Oletuksena peruutuksia ei veloiteta, mutta joskus etenkin viime hetken peruutukset voi laskuttaa suunnitellun keston edestä joko kokonaan tai osittain:

  5. Klikkaa lopuksi Peru käynti.

  6. Peruttu käynti muuttuu harmaaksi asiakkaan kalenterissa.

  7. Perutun käynnin lisätiedot sekä mahdollinen laskutettava aika näytetään asiakasraporttien Käynnit Lista -raportilla:


Peruminen Käyntisuunnittelu-sivulla 

  1. Avaa Käyntisuunnittelu-sivu.

  2. Valitse käynti, jonka haluat perua.

  3. Klikkaa valintaikkunan alareunassa painiketta Peru käynti.

  4. Valitse vastaavalla tavalla kuin edellä peruutuksen syy ja tarvittavat lisätiedot sekä mahdollinen laskutettava aika.

Perutun käynnin palauttaminen

  1. Klikkaa harmaaksi merkittyä käyntiä Käyntisuunnittelu-näkymässä.

  2. Klikkaa valintaikkunan alareunasta painiketta Palauta peruttu käynti.

Vastasiko tämä kysymykseesi?