Siirry pääsisältöön

Asiakasprofiilin arkistointi

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty tällä viikolla

Jos asiakkaalle palvelun tuottaminen päättyy lopullisesti, tai se keskeytyy pidemmäksi ajaksi myöhempää uudelleenaloitusta varten, voit muuttaa profiilin epäaktiiviseksi.

  1. Mene kohtaan Ihmiset > Asiakkaat > (avaa haluamasi asiakkaan profiili) > klikkaa Muokkaa-painiketta > Perustiedot-välilehti.

  2. Klikkaa painiketta Päätä palvelu.

  3. Valitse Palvelun lopetuspäivä -kohdan kalenterista tarvittava päivä. (Huomaa, että kuluvalle päivälle päättyväksi merkitty asiakas näkyy aktiivisena kyseisen päivän loppuun saakka.)


  4. Klikkaa lopuksi oikean yläkulman Tallenna-painiketta.

  5. Jos asiakkaalle oli kalenteroitu tulevia käyntejä, näet oheisen ilmoituksen ja voit päättää kuinka toimia. Jos asiakkaalle ei tulla tekemään jo jaettuja käyntejä, vapauta ne työntekijöiltä ja tallenna palvelun päättäminen.

Nyt päättyneen asiakkuuden tiedot piilotetaan aktiivisten asiakkaiden listaukselta Ihmiset-kohdassa, eivätkä hänen käyntinsä näy enää käyntisuunnittelussa. Vanhat asiakkaat ja kaikki heidän kirjauksensa ovat kuitenkin edelleen katsottavissa asiakaslistauksen Epäaktiiviset asiakkaat -kohdasta ja heidän käyntitietonsa ovat löydettävissä raporteilta.

Jos päättyminen oli vain väliaikaista ja palvelua aletaan toimittaa asiakkaalle myöhemmin uudelleen, tällaisen asiakkaan voi aktivoida poistamalla Perustiedoista aiempi Palvelun lopetuspäivä ja jättämällä kenttä uudelleen tyhjäksi.

Jos asiakasietoja tarvitsee poistaa lopullisesti (esim. kun tiedot arkistoidaan muualle tai kun niiden säilytysaika on päättynyt), ole yhteydessä asiakastukeemme tuki@nursebuddy.fi niin ohjeistamme miten sellaisessa tilanteessa toimitaan.

Vastasiko tämä kysymykseesi?