Siirry pääsisältöön

Asiakkaan kalenteri ja käyntien luominen

Näin luot käyntejä asiakkaan kalenteriin

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli 3 viikkoa sitten

Asiakasprofiilin Kalenteri-välilehdeltä pääset muokkaamaan ja luomaan uusia asiakkaan käyntejä.

Taustaksi on hyvä ajatella niin, että asiakkaan kalenterista näet kätevästi yhden asiakkaan kaikki yksittäiset ja toistuvat käynnit helposti. Näin voit varmistaa, että kaikki ko. asiakkaan kanssa sovitut käynnit ja mahdolliset poissaolot on kalenteroitu oikein. Yleinen Käyntisuunnittelu-näkymä puolestaan auttaa hallinnoimaan käyntien jakamisen kokonaisuutta kaikkien asiakkaiden, työntekijöiden ja poissaolojen osalta.

Luo käyntejä

1. Siirry asiakkaan kalenteriin: Ihmiset > Asiakkaat > (haluttu asiakas) > Kalenteri-välilehti.

2. Klikkaa valitsemaasi ajankohtaa kalenterista hiirellä, jolloin käynnin luonti-ikkuna ilmestyy ruudulle.

3.  Perustiedot-välilehdeltä pääset muokkaamaan mm. käynnin kestoa, ohjeistaa mitä käynnillä tulisi tehdä, lisätä sille tehtäviä sekä valitsemaan käynnille oikean laskutustahon sekä käynnin tuotteen.

Käynnin tehtävät ovat erilaisia toimenpiteitä, jotka hoitaja kuittaa tehdyiksi tai tekemättömiksi käynnillä. Järjestelmässä on valmiina Nursebuddyn omia oletustehtäviä (esim. erilaisiin mittauksiin tai kodin siisteyteen liittyen), mutta voit piilottaa tarpeettomia näkyvistä sekä luoda yrityksellesi omia tehtäviä.

4. Toistuvuus-välilehdellä voit luoda useamman käynnin kerralla, mikäli käynti toistuu useampana päivänä. Toistuvat käynnit tunnistat jatkossa käyntilaatikossa olevasta ympyrän muotoisesta nuolesta.

Esimerkiksi: Anitan luoda käydään joka maanantaiaamu klo 08:00 antamassa lääkkeet. Tässä tapauksessa valitse ensin Valitse päivät ja sieltä haluttu viikonpäivä. Määritä sen jälkeen toistuvuussäännöksi 1 viikon välein. Jos palvelu on voimassa toistaiseksi, päättymispäivää ei tarvitse valita.

Anita-asiakkaan viikko erilaisine käyntiaikoineen voisi näyttää esim. tältä:

5. Voit avata käynnin kalenterista klikkaamalla sitä hiirellä. Tällöin voit halutessasi muokata, poistaa tai tehdä kopion kyseisestä käynnistä. Muokkaamalla voit esim. täydentää käynnin ohjeita tai lisätä/poistaa siltä tehtäviä.

Jos käynnille on määriteltynä toistuvuus, muokkaus ja poisto on mahdollista kohdentaa vain kyseiseen käyntiin tai vaihtoehtoisesti kaikkiin tuleviin käynteihin.

Kalenterin alta voit nähdä kuinka monta tuntia näkyvillä olevista käynneistä hoitajat ovat raportoineet tehdyksi mobiilisovelluksellaan.

Asiakkaan käynnin muokkaaminen tai siirtäminen

Jos käyntiä tarvitsee siirtää toiselle päivälle, se onnistuu kätevimmin suoraan asiakkaan Kalenterista.

Silloin kun käynti on tulevaisuudessa olevalla päivällä, voit siirtää käyntiä päivältä toiselle hiirellä raahaamalla. Huomaa, että jos käynti on jo jaettuna hoitajalle, hoitaja tulee ensin vapauttaa käynniltä ja tehdä siirto vasta sen jälkeen. Muista jakaa käynti uudelleen!

Jos menneisyydessä ollutta, jo tehdyksi kuitattua käyntiä on tarpeen muokata jälkikäteen esim. virheiden korjaamiseksi, se tapahtuu Nursebuddyn Käynnit Lista -raportilta. Lue tarkemmat ohjeet erilaisiin tilanteisiin.

Asiakkaan poissaolot

Asiakkaan poissaolot löytyvät kalenterin vasemmasta laidasta asiakaskortilta. Sieltä pääset lisäämään asiakkaalle uuden poissaolon tai muokkaamaan aiemmin luotuja tietoja klikkaamalla mustaa plus-painiketta.

Poissaololle pystyy määrittelemään syyn ja ajankohdan. Poissaolot muuttavat asiakkaan kalenterin harmaaksi kyseisille päiville ja sille ajalle ei pysty jakamaan käyntejä.

Nursebuddy huomauttaa, mikäli hoitajille oli jo jaettu käyntejä poissaolon ajalle ja voit vapauttaa ne yhdellä klikkauksella:

Vastasiko tämä kysymykseesi?