Kaikki kokoelmat
Asetukset ja räätälöinti
Käynnin tuotteet laskutusta varten
Käynnin tuotteet laskutusta varten

Näin määrität hoivayrityksesi tuotteet ja palvelut Nursebuddyyn, jotta niitä voidaan hyödyntää käynneillä

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli viikko sitten

Nursebuddyn asetuksissa on muutama kohta, jotka pääkäyttäjän kannattaa laittaa kuntoon käytön alkumetreillä. Näin saat yrityksesi tuotteiden ja palveluiden hinnat kuntoon laskutusta ja raportteja varten, ja voit jatkossa säästää aikaa määrittämällä usein toistuvat tuotteet oletuksina asiakkaidesi profiileihin.

Käynnin tuotteet

Tässä kohdassa voit määrittää erilaisten asiakaskäyntiesi tuntihinnat eri vuorokaudenajoille ja viikonpäiville. Voit luoda juuri niin monta tuotetta tai palvelua kuin sinun yrityksellesi on tarpeen. Jos käynnin pituus jää lyhyeksi, Nursebuddy laskee automaattisesti 30 tai 45 minuuttia kestäneen käynnin hinnan tuntihinnan perusteella.

  1. Siirry kohtaan Asetukset > Laskutus > Käynnin tuotteet.

  2. Luo uusi tuote klikkaamalla Lisää uusi käynnin tuote.

  3. Anna tuotteelle/palvelulle nimi, esim. "Kotihoito".

  4. Jos tuotteesi on arvonlisäverollinen, valitse seuraavassa kohdassa käyttämäsi ALV-kanta.

    VinkkI! Jos tarjoat kotihoitoa sekä arvonlisäverollisena että -verottomana, luo kaksi eri tuotetta eri veroille. Tällöin myös palvelun nimessä kannattaa olla verokanta ilmoitettuna.

5. Valitse seuraavaksi miten tämän tuotteen laskutettavaa aikaa pyöristetään (esim. 5 minuutin tarkkuudella ylöspäin).

6. Jos tarjoat tuotetta/palvelua eri vuorokaudenaikoina, valitse viimeisestä kentästä miten aika jakautuu laskutuksessa jos tehty työ osuu kahteen eri aikaryhmään (esim. arki-ilta ja arkiyö).

7. Mene sen jälkeen Aikaryhmät-välilehdelle. Syötä yläosan värillisiin laatikoihin tälle palvelulle käyttämäsi tuntihinnat eri viikonpäiville, kellonajoille, viikonlopuille ja pyhäpäiville.

8. Väritä sen jälkeen ruudukko luomillasi hintatiedoilla. Valitse ensin jokin hintakategorioista (esim. arkipäivä) ja pidä hiiren kursori alhaalla niiden kellonaikojen kohdalla, joille haluat käyttää kyseistä hintaa.

9. Tallenna lopuksi muutokset.

Käynnin tuotteet ovat nyt valittavissa, kun luot käyntejä asiakkaan kalenteriin.

Laskutettavat

Tässä kohdassa asetuksia voit määrittää mitkä tahot saavat yritykseltäsi yleensä laskuja. Laskutettavat-tieto on pelkästään otsikko, jota voit hyödyntää yrityksesi raporteilla ja laskutuksessa. Tarjoamasi palvelut voivat olla esim. yksityisen maksamia, kaupungin maksamia tai palvelusetelillä hankittuja.

Kohdassa Asetukset > Laskutus > Laskutettavat voit luoda uuden laskutustahon:

Laskutustahoja voi olla niin monta kuin toimintasi kannalta on tarpeen. Laskutettavan voi valita asiakkaan käyntiä luodessaan ja tieto näkyy Nursebuddyn raporteilla.

Oletustuotteet ja -laskutettavat

Jos asiakkaalla käydään yleensä saman tuotteen tai palvelun puitteissa, tai jos heillä on yleensä vain tietty laskutustieto, voit luoda nämä arvot asiakkaan profiiliin oletuksina.

Sen jälkeen nämä arvot näkyvät valmiiksi täytettyinä asiakkaalle luotavissa käynneissä, jos et määritä tapauskohtaisesti muita tuotteita tai laskutettavia.

  1. Siirry kohtaan Ihmiset > Asiakkaat ja hae haluamasi asiakas.

  2. Laita profiili muokkaustilaan ja siirry Palvelu-välilehteen.

  3. Täällä voit täyttää oletuslaskutettavan tiedot sekä oletustuotteen.

Vastasiko tämä kysymykseesi?