Siirry pääsisältöön

Käynnit - Lista (asiakasraportti)

Tarkastele, muokkaa ja tulosta asiakkaan käyntien tietoja sekä suoritettuja tehtäviä ja toimenpiteitä.

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli viikko sitten

Käynnit - Lista -raportti tarjoaa ydintiedon kaikista yrityksesi käynneistä. Voit valita mitä sarakkeita raportti sisältää, jotta voit pureutua tarvittaviin yksityiskohtiin, esimerkiksi: asiakkaat, hoitajat, päivämäärät, suunnittelut ja toteutuneet ajat, käynnin sijaintitiedot, tuotteet, aikaryhmät, ohjeet, tehtävät ja muistiinpanot.

Raportin muodostamisen vaiheet

  1. Valitse vasemman laidan päävalikosta Raportit > Asiakasraportit > Käynnit - Lista.


  2. Valitse raportille tiedot, joita haluat tarkastella:

  • Tarkasteltava aikaväli (esim. edellinen tai kuluva kuukausi, tai itse rajaamasi ajanjakso).

  • Asiakas joko henkilöittäin tai kaikki asiakkaat kerralla.

  • Raportin sisältö riippuen tarkasteltavasta asiasta. Oletusvalinta Käyntiaikaraportti näyttää käyntien tiedot, kun taas Yksityiskohtainen käyntiraportti ja Toimenpideraportti keskittyvät käynneillä tehtyihin tehtäviin ja kirjauksiin.

  • Laskutettava taho joko yhden tyypin mukaan näytettynä tai kaikki kerralla (esim. palveluseteliltä tai asiakkaalta itseltään laskutettavat käynnit).

  • Käynnin tila: kaikki käynnit tai vain tietyn tyyppiset käynnit (esim. tehdyt, tekemättömät, perutut tai suunniteltuun kestoon nähden poikkeuksia sisältäneet käynnit).


Käyntiaikaraportin tarkastelu

Oletusraportti näyttää yksityiskohtia asiakkaan käynneistä. Rivit voivat olla eri värisiä ja tiedon näet myös raportin Tila-sarakkeesta:

  • Vihreä: käynti on suoritettu loppuun

  • Harmaa: käynti peruttiin

  • Keltainen: käynti on aloitettu mutta ei lopetettu

  • Valkoinen: käyntiä ei ole kohdistettu hoitajalle tai se on jätetty tekemättä.

Vinkki! Raportin voi luoda myös näyttämään vain tulevia käyntejä, jolloin tulee valita haluttu aikaväli tulevaisuudesta. Tällaisen raportin voi tulostaa ja esimerkiksi viedä asiakkaan kotiin muistuttamaan tulevista käynneistä.

Käyntiaikaraportin muokkaaminen

Voit muokata käynnin tietoja raportilla. Näin saattaa olla tarve toimia, jos käynnillä on ollut esimerkiksi epäjohdonmukaisuuksia siinä, mitä on kirjattu sovellukseen ja mitä on oikeasti tehty, tai jos käynti on jäänyt vahingossa avoimeksi, tai jos käynniltä puuttuu laskutuksessa tarvittavia tietoja.

  1. Klikkaa raportin riviä tai napsauta rivin lopusta löytyvää kynäsymbolia:

Raportin muokkausikoni

2. Pääset nyt muokkaamaan ja korjaamaan raportin tietoja, esim. laskutukseen ja käynnin tilaan ja kellonaikoihin liittyviä tietoja:

3. Klikkaa lopuksi Tallenna.

Raportin sarakkeiden valitseminen

Raportin omasta Asetukset-painikkeesta voit määrittää mitkä sarakkeet haluat näyttää raportilla. Lisäksi voit valita näytetäänkö käynnit minuutteina vai tunteina.

Mitä eri sarakkeet tarkoittavat?

Useimmat sarakkeista ovat sellaisenaan selkeitä ymmärtää, mutta ohessa muutamia nostoja tärkeistä tiedoista ja niiden välisistä eroista:

  • Aloitus- ja lopetusaika: käynnille luontivaiheessa suunnitellut ajat.

  • Aloitus- ja lopetuspaikka (beta): näyttää matkana hoitajan etäisyyden asiakkaan osoitteesta käynnin aloituksen ja lopetuksen hetkellä.

  • Raportoitu aloitus- ja lopetusaika: tätä aikaa hoitajan on mahdollista korjata mobiilisovelluksessa, mikäli asetuksissa on näin sallittu.

  • Hoitajan aloitus- ja lopetusaika: tämä on se aika, jolla kellonlyömällä hoitaja on aloittanut/lopettanut käynnin. Tätä ei hoitaja voi muokata.

  • Suunniteltu kesto (h): käynnille luontivaiheessa suunniteltu kesto.

  • Raportoitu kesto (h): käynnille hoitajan raportoimana toteutunut kesto.

  • Laskutettava aika (h): aika, jonka perusteella laskutuksesi tapahtuu. Tämän kriteeri on joko suunniteltu tai raportoitu kesto, riippuen mitä Nursebuddyn yleisasetuksissa pääkäyttäjä on määritellyt. Sama oletuskriteeri vaikuttaa kaikkiin teidän Nursebuddy-käyntien laskutukseen, mutta yksittäisten käyntien osalta laskutettavaa aikaa voi myös korjata/muokata edellä olevien ohjeiden avulla.

Raportin tulostaminen tai lataaminen

Toiminnot-painikkeesta aukeaa pudotusvalikko, jossa on useita vaihtoehtoja:

  • Tulosta raportti: voit tulostaa koko raportin esimerkiksi tiedot tulevista käynneistä asiakkaan kotiin toimitettavaksi.

  • Kopioi leikepöydälle: kopioi koko raportin, jonka jälkeen voit liittää sen toiseen dokumenttiin, esimerkiksi Excel-taulukkolaskentaohjelmaan.

  • VALINNAINEN: Lataa lasku PDF:nä (aktivoidaan erikseen, ole yhteydessä tukeen): lataa raportin aineiston PDF:nä, yhdistäen käyntien päivämäärät ja kestot euroihin. Lue lisää >>

  • Lataa CSV-tiedostona tai XML-tiedostona: nämä tiedostomuodot ovat yleisesti tarkoitettuja tietojen vientiin muita ohjelmia varten. Ne eivät sellaisenaan ole ihmiselle helposti luettavia.

Vinkki! Näin avaat CSV-tiedoston "selkokielisenä" taulukkolaskentaohjelmassa (esim. Google Sheets, Microsoft Excel):

Ota tiedosto auki käyttäen ohjelman Tuo / Import -komentoa, ei siis avaamalla tiedostoa suoraan. Uudemmissa Excel-ohjelmissa löydät vastaavan toiminnon kohdasta Tiedot > Hae ulkoiset tiedot > Hae tekstitiedostosta. Näin tiedot asettuvat selkeästi omiin sarakkeisiinsa.

Yksityiskohtainen käyntiraportti ja Toimenpideraportti esimerkkeinä

Muut raporttityypit antavat mahdollisuuden seurata yleissilmäyksellä mitä toimia käynneillä oli tehty. Näille raporteille ei voi valita erikseen sarakkeita, mutta ne voi tallentaa PDF:ksi ja tulostaa Toiminnot-valikosta, kuten edellä kuvattu ns. pääraportinkin.

Yksityiskohtainen käyntiraportti

Toimenpideraportti

Vastasiko tämä kysymykseesi?