Siirry pääsisältöön

Käynnit - Lista (asiakasraportti)

Näytä, muokkaa ja tulosta asiakkaan käyntejä ja niillä suoritettuja tehtäviä ja toimenpiteitä.

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli viikko sitten

Raportin luominen

  1. Valitse päävalikosta Raportit.

  2. Valitse Asiakasraportit-otsikon alta Käynnit - Lista.

  3. Valitse raportille haluamasi tiedot:

  • tarkasteltava aikaväli

  • haluamasi asiakas tai kaikki asiakkaat

  • käyntiaikaraportti, yksityiskohtainen käyntiraportti tai toimenpideraportti

  • laskutettava taho (kaikki tai tyypin mukaan näytettynä)

  • kaikki käynnit tai vain tietyn tyyppiset käynnit (esim. tehdyt, tekemättömät, perutut tai suunniteltuun kestoon nähden poikkeuksia sisältäneet käynnit).

Käynnit - Lista -raportin luomisen valintakentät

4. Seuraavaksi sinulle latautuu näkymä, joka näyttää yksityiskohtia asiakkaan käynneistä. Rivit voivat olla eri värisiä ja tiedon näet myös raportin Tila-sarakkeesta:

  • vihreä: käynti on suoritettu loppuun

  • harmaa: käynti peruttiin

  • keltainen: käynti aloitettiin

  • valkoinen: käyntiä ei ole kohdistettu hoitajalle, se on jätetty tekemättä tai sitä ei ole päivitetty.

Käynti - Lista -raportin esimerkkinäkymä

Vinkki! Raportin voi luoda myös näyttämään vain tulevia käyntejä, jolloin tulee valita haluttu aikaväli tulevaisuudesta. Tällaisen raportin voi tulostaa ja esimerkiksi viedä asiakkaan kotiin muistuttamaan tulevista käynneistä.

Käyntiaikaraportin muokkaaminen

Voit muokata jälkikäteen muokata käynnin tietoja raportille. Näin voi olla tarve toimia, jos käynnillä on ollut esimerkiksi epäjohdonmukaisuuksia siinä, mitä on kirjattu sovellukseen ja mitä on oikeasti tehty.

Muokkaa haluamaasi riviä Käyntiaikaraportilla klikkaamalla sitä hiirellä tai napsauttamalla aivan rivin lopusta löytyvää kynäsymbolia:

Raportin muokkausikoni

Raportin sarakkeiden valitseminen

Asetukset-painikkeesta voit määrittää mitkä sarakkeet haluat näyttää raportilla. Jos raportillasi näyttää olevan tyhjiä sarakkeita ilman mitään sisältöä, nämä voit hyvin jättää pois ja parantaa näin raportin luettavuutta. Lisäksi voit valita näytetäänkö käynnit minuutteina vai tunteina.

Mitä eri sarakkeet tarkoittavat?

  • Aloitus- ja lopetusaika: käynnille luontivaiheessa suunnitellut ajat.

  • Aloitus- ja lopetuspaikka (beta): näyttää matkana hoitajan etäisyyden asiakkaan osoitteesta käynnin aloituksen ja lopetuksen hetkellä.

  • Raportoitu aloitus- ja lopetusaika: tätä aikaa hoitajan on mahdollista korjata mobiilisovelluksessa, mikäli asetuksissa on näin sallittu.

  • Hoitajan aloitus- ja lopetusaika: tämä on se aika, jolla kellonlyömällä hoitaja on aloittanut/lopettanut käynnin ja tätä ei hoitaja voi muokata.

  • Suunniteltu kesto (h): käynnille luontivaiheessa suunniteltu kesto.

  • Raportoitu kesto (h): käynnille hoitajan raportoimana toteutunut kesto.

  • Laskutettava aika (h): aika, jonka perusteella laskutuksesi tapahtuu. Tämän kriteeri on joko suunniteltu tai raportoitu kesto, riippuen mitä Nursebuddyn yleisasetuksissa pääkäyttäjä on määritellyt. Sama oletuskriteeri vaikuttaa kaikkiin teidän Nursebuddy-käyntien laskutukseen, mutta yksittäisten käyntien osalta laskutettavaa aikaa voi myös korjata/muokata edellä olevien ohjeiden avulla.

Raportin tulostaminen tai lataaminen

Toiminnot-painikkeesta aukeaa pudotusvalikko, jossa on useita vaihtoehtoja:

  • Tulosta raportti: voit tulostaa koko raportin esimerkiksi tiedot tulevista käynneistä asiakkaan kotiin toimitettavaksi.

  • Kopioi leikepöydälle: kopioi koko raportin, jonka jälkeen voit liittää sen toiseen dokumenttiin, esimerkiksi Excel-taulukkolaskentaohjelmaan.

  • Lataa lasku PDF:nä (aktivoidaan erikseen, ole yhteydessä tukeen): lataa raportin aineiston PDF:nä, yhdistäen käyntien päivämäärät ja kestot euroihin. Lue lisää >>

  • Lataa CSV-tiedostona tai XML-tiedostona: nämä tiedostomuodot ovat yleisesti tarkoitettuja tietojen vientiin muita ohjelmia varten. Ne eivät sellaisenaan ole ihmiselle helposti luettavia.

Vinkki! Näin avaat CSV-tiedoston "selkokielisenä" taulukkolaskentaohjelmassa (esim. Google Sheets, Microsoft Excel):

Ota tiedosto auki käyttäen ohjelman Tuo / Import -komentoa, ei siis avaamalla tiedostoa suoraan. Uudemmissa Excel-ohjelmissa löydät vastaavan toiminnon kohdasta Tiedot > Hae ulkoiset tiedot > Hae tekstitiedostosta. Näin tiedot asettuvat selkeästi omiin sarakkeisiinsa.

Vastasiko tämä kysymykseesi?