Siirry pääsisältöön
Hoitajan muistiinpanot

Näin hoitaja voi lisätä erilaisia muistiinpanoja mobiilisovelluksessa, joko kirjoittamalla tai sanelemalla

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli 8 kuukautta sitten

Mobiilisovelluksessa on kolme tapaa erilaisten muistiinpanojen kirjoittamiseen:

Hoitajan muistiinpanot käynniltä

Kun käynti on aloitettu, hoitaja voi tehdä omia muistiinpanoja käyntiin liittyen, esim. "suihkutusta ei tehty, koska asiakas oli jo peseytynyt itse". Tämä kenttä löytyy aina jokaisen käynnin yhteydestä, aivan näkymän lopusta.

Useamman hoitajan käynneillä jokainen hoitaja voi lisätä omat muistiinpanonsa. Kaikki hoitajat näkevät käynnillä toistensa kirjaukset, samoin kuin jälkikäteen päiväkirjasta. Käynnin päähoitaja voi ainoana merkitä käynnin tehtävät tehdyiksi.

Muistiinpanot voi tehdä joko kirjoittamalla laitteen näppäimistöltä tai sanelemalla, tai yhdistäen molempia tapoja:

Kirjoitettua tai puhuttua tekstiä ei tarvitse erikseen tallettaa, vaan sen tallentuu käynnin päättämisen yhteydessä automaattisesti.

Saneltua tekstiä voi korjata jälkikäteen mobiililaitteen näppäimistöltä, sekä lisätä uusia saneluita jo tehtyjen perään.

Nämä muistiinpanot ovat koostettavissa yhteenvedoiksi Asiakasmerkinnät-raportilla.

Muistilappu asiakkaasta (kiireelliset asiat)

Hoitaja pääsee katsomaan asiakkaan tietoja, kun avaa käynnin tiedot ja napauttaa siellä asiakkaan profiilikuvaa tai hänen nimeään. Näytön alalaidassa on vihreä plus-merkki, jota napauttamalla voi lisätä muistilapun:

Tämän avulla hoitaja voi tarvittaessa lisätä kiireellisiä asioita asiakkaaseen liittyen, esimerkiksi että tällä on todettu tulehdus, joka vaatii hoitoa.

  • Muistilapuista tulee ilmoitus esimiehelle Nursebuddyn Ilmoitukset-näkymään.

  • Muistilaput näkyvät aktiivisena asiakkaan profiilissa myös muille käyttäjille sekä mobiilissa että tietokoneella siihen saakka, että ne on kuitattu pois näkyvistä.

  • Kun laput on kuitattu pois, ne löytyvät edelleen asiakkaan päiväkirjasta.

  • Menneet muistilaput ovat luettavissa myös Asiakasmerkinnät-raportilla.

Päiväkirjamerkinnät

Asiakkaan profiilissa voi lisätä myös muistilappua laajemman päiväkirjamerkinnän joko käynnillä tai varsinaisen käynnin ulkopuolella.

Muiden hoitajien tekemiä kirjauksia voi selailla seuraavasti:

  1. Avaa jokin asiakkaan käynti ja napauta asiakkaan nimeä hänen profiilikuvansa yläpuolelta.

  2. Valitse Päiväkirja.

  3. Valitse sitten millaisia merkintöjä haluat lukea. Voit katsoa joko kaikkien menneiden käyntien merkintöjä tai vain tietyn tyyppiset, kuten muistilaput.

Kuka voi nähdä merkintöjä?

Esimies ja pääkäyttäjä näkevät kaikki asiakkaaseen ja käynteihin liittyvät muistiinpanot ja muistilaput. Muut käyttäjät näkevät ne seuraavasti:

Hoitaja lisää

Muut hoitajat näkevät

Omainen näkee

Omainen voi lisätä

Muistilaput asiakkaasta

kyllä

kyllä

-

-

Päiväkirja-viestit

kyllä

kyllä

kyllä, kun sallittu asetuksissa

kyllä, kun sallittu asetuksissa

Hoitajan muistiinpanot

kyllä

kyllä

kyllä

-

Vastasiko tämä kysymykseesi?