Mobiilisovelluksessa on kolme tapaa erilaisten muistiinpanojen kirjoittamiseen:
käynnin yhteyteen lisättävät hoitajan muistiinpanot
asiakkaan tietoihin lisättävät muistilaput kiireellisiä asioita varten
asiakkaan tietoihin lisättävät päiväkirjamerkinnät.
Hoitajan muistiinpanot käynniltä
Kun käynti on aloitettu, hoitaja voi tehdä omia muistiinpanoja käyntiin liittyen, esim. "suihkutusta ei tehty, koska asiakas oli jo peseytynyt itse". Tämä kenttä löytyy aina jokaisen käynnin yhteydestä, aivan näkymän lopusta.
Useamman hoitajan käynneillä jokainen hoitaja voi lisätä omat muistiinpanonsa. Kaikki hoitajat näkevät käynnillä toistensa kirjaukset, samoin kuin jälkikäteen päiväkirjasta. Käynnin päähoitaja voi ainoana merkitä käynnin tehtävät tehdyiksi.
Muistiinpanot voi tehdä joko kirjoittamalla laitteen näppäimistöltä tai sanelemalla, tai yhdistäen molempia tapoja:
Kirjoitettua tai puhuttua tekstiä ei tarvitse erikseen tallettaa, vaan sen tallentuu käynnin päättämisen yhteydessä automaattisesti.
Saneltua tekstiä voi korjata jälkikäteen mobiililaitteen näppäimistöltä, sekä lisätä uusia saneluita jo tehtyjen perään.
Nämä muistiinpanot ovat koostettavissa yhteenvedoiksi Asiakasmerkinnät-raportilla.
Muistilappu asiakkaasta (kiireelliset asiat)
Hoitaja pääsee katsomaan asiakkaan tietoja, kun avaa käynnin tiedot ja napauttaa siellä asiakkaan profiilikuvaa tai hänen nimeään. Näytön alalaidassa on vihreä plus-merkki, jota napauttamalla voi lisätä muistilapun:
Tämän avulla hoitaja voi tarvittaessa lisätä kiireellisiä asioita asiakkaaseen liittyen, esimerkiksi että tällä on todettu tulehdus, joka vaatii hoitoa.
Muistilapuista tulee ilmoitus esimiehelle Nursebuddyn Ilmoitukset-näkymään.
Muistilaput näkyvät aktiivisena asiakkaan profiilissa myös muille käyttäjille sekä mobiilissa että tietokoneella siihen saakka, että ne on kuitattu pois näkyvistä.
Kun laput on kuitattu pois, ne löytyvät edelleen asiakkaan päiväkirjasta.
Menneet muistilaput ovat luettavissa myös Asiakasmerkinnät-raportilla.
Päiväkirjamerkinnät
Asiakkaan profiilissa voi lisätä myös muistilappua laajemman päiväkirjamerkinnän joko käynnillä tai varsinaisen käynnin ulkopuolella.
Muiden hoitajien tekemiä kirjauksia voi selailla seuraavasti:
Avaa jokin asiakkaan käynti ja napauta asiakkaan nimeä hänen profiilikuvansa yläpuolelta.
Valitse Päiväkirja.
Valitse sitten millaisia merkintöjä haluat lukea. Voit katsoa joko kaikkien menneiden käyntien merkintöjä tai vain tietyn tyyppiset, kuten muistilaput.
Päiväkirjamerkinnät ovat luettavissa myös Asiakasmerkinnät-raportilla Nursebuddyn tietokonenäkymässä.
Kuka voi nähdä merkintöjä?
Esimies ja pääkäyttäjä näkevät kaikki asiakkaaseen ja käynteihin liittyvät muistiinpanot ja muistilaput. Muut käyttäjät näkevät ne seuraavasti:
| Hoitaja lisää | Muut hoitajat näkevät | Omainen näkee | Omainen voi lisätä |
Muistilaput asiakkaasta | kyllä | kyllä | - | - |
Päiväkirja-viestit | kyllä | kyllä | kyllä, kun sallittu asetuksissa | kyllä, kun sallittu asetuksissa |
Hoitajan muistiinpanot | kyllä | kyllä | kyllä | - |