Siirry pääsisältöön

Käyntiin valmistautuminen

Näin hoitaja voi tarkastella asiakas- ja käyntitietoja mobiilisovelluksessa

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli 2 viikkoa sitten

Katso oheiselta videolta yleiskatsaus mobiilisovelluksen käytöstä käyntien, asiakastietojen ja viestinnän osalta:

Minun päiväni -näkymä

Kun hoitaja on kirjautunut mobiilisovellukseen, hän näkee ensimmäisenä kuluvaan päivään sisältyvät tehtävät sekä päivän asiakaskäynnit aikajärjestyksessä.

  • Eri päiviä voi selata napauttamalla nuolipainikkeita.

  • Tehdyt käynnit siirtyvät listan loppuun päivän kuluessa.

  • Aloitusnäkymän tiedot voi päivittää vetämällä sormella näytön yläreunasta alaspäin. Näin saa näkyviin esim. tuoreimmat käynnit tai asiakastiedot, jotka on voitu lisätä ensimmäisen sisäänkirjautumisen jälkeen.

  • Jokaisesta käynnistä näytetään ensin muutama rivi tietoja. Osoiteriviä napauttamalla avautuu Google Maps -karttanäkymä, joka auttaa löytämään oikeaan paikkaan.

  • Käyntiriviä napauttamalla hoitaja voi tarkastella ennakkoon käynnin sisältöä (esim. ohjeet, tehtävät), asiakkaan riski- ja hoitosuunnitelmatietoja sekä aiempaa tehtävähistoriaa (esim. aiemmat mittaustulokset, valokuvat, kehokartat).

  • Kunkin päivän päätteeksi hoitaja voi myös vastata "hymynaamoilla" näytettävään hyvinvointikyselyyn nimettömänä. Lue lisää hyvinvointikyselyjen laittamisesta päälle >

Viestintä hoitajille

Hoitajalle voi lähettää viestejä suoraan mobiilisovellukseen, esimerkiksi kun hänen työlistaansa on tehty muutoksia tai kun halutaan viestiä muista ajankohtaisista asioista. Saapuneesta viestistä näkyy ilmoitus mobiililaitteella ja hoitaja voi myös kuitata lukemansa viestit. Tutustu viestikeskuksen toimintoihin täältä >

Käynnin tiedot

Jokaisen käynnin tiedoissa näytetään ensin mahdolliset asiakasta koskevat muistilaput ja tätä käyntiä koskevat kirjalliset ohjeet.

Tehtävät-listauksessa hoitaja voi kuitata erilaisia toimenpiteitä tehdyiksi.

Lopussa hoitaja voi lisätä omia muistiinpanojaan joko kirjoittamalla tai sanelemalla. Useamman hoitajan käynnillä kaikki pystyvät lisäämään kirjauksia.


Asiakkaan tiedot

Käyntilistalta pääsee katsomaan asiakkaan tarkempia tietoja, kun napauttaa käynnin ensin auki ja sen jälkeen napauttaa asiakkaan nimeä tai profiilikuvaa.

Asiakkaan profiilissa näytetään hänen henkilötietojaan sekä asiakkaan Päiväkirja, Kalenteri, Hoitosuunnitelma, Lääkkeet, Riskien arviointi ja mahdolliset Liitetiedostot.

Vastasiko tämä kysymykseesi?