Siirry pääsisältöön
Asiakkaiden laskujen luominen

Näin voit määrittää ja luoda asiakkaiden laskuja suoraan Nursebuddyssa

Rocio Solis avatar
Tekijä: Rocio Solis
Päivitetty yli vuosi sitten

Saat Nursebuddysta suoraan yksinkertaisen PDF-muotoisen laskun, jonka voit lähettää joko sellaisenaan maksajalle, tai käyttää sitä yksityiskohtaisena tositteena muualta lähetettävien laskujen liitteenä.

Laskut saat toimimaan seuraavien vaiheiden avulla:

1. Määritä käynnin tuotteet

Käynnin tuotteet ovat yrityksesi myymiä palveluita, joilla on tietyt tuntihinnat tiettyinä päivinä ja aikoina, sekä mahdollisesti arvonlisävero.

Määritä tuotteet kohdassa Asetukset > Laskutus > Käynnin tuotteet. Ohjeita löytyy täältä >>

Sen jälkeen voit lisätä jokaiselle halutulle käynnille (ja käyntitoistuvuuksiin) tuotteen, jota kukin käynti koskee. Näin tuotetieto on ajan tasalla alusta lähtien laskutustasi varten.

2. Määritä laskutettavat tahot

Laskutettava-tieto on yksinkertaisesti otsikko, joka kertoo, minkä tyyppinen taho toimii kunkin käynnin maksajana. Voit lisätä tämän tiedon käyntiin, tuotetiedon tapaan.

Tyypillisesti tässä käytetään otsikoita kuten esim. palveluseteli, itse maksava, kaupunki, hyvinvointialue. Voit määrittää näitä otsikoita vapaasti oman toimintasi tarpeiden mukaan kohdassa Asetukset > Laskutus > Laskutettavat. Ohjeita löytyy täältä >>

Voit suodattaa raportteja Laskutettava-tiedon mukaan. PDF-muotoiset laskut myös generoidaan eri laskutettavien mukaisesti erillisiksi.

3. Määritä laskupohjaan yrityksesi tiedot

Kohdassa Asetukset > Laskutus > Laskupohjat voit nimetä haluamasi kaltaiset kentät ja otsikot laskulle. Täällä voit määrittää esim. laskun maksuehdot, laskun numeroinnin, tilinumerot ja muut huomiot.


Laskujen luonti

Laskujen luominen tapahtuu Asiakasraporttien Käynnit - Lista -raportilta.

  1. Valitse haluamasi asiakas ja aikaväli, ja tarvittaessa haluamasi Laskutettava-tieto.

  2. Tarkista, että Laskutettava aika -sarake näyttää mitä pitäisikin (eli laskutettava aika perustuu joko suunniteltuihin tai toteutuneisiin käynteihin). Voit tarvittaessa tehdä korjauksia suoraan tällä raportilla, kun klikkaat auki muutettavan rivin.

  3. Kun tiedot vaikuttavat olevan kunnossa, mene Toiminnot-valikkoon ja valitse Lataa lasku PDF:nä:


  4. Lasku ladataan tietokoneellesi PDF-muodossa, josta voit joko lähettää sen sähköpostilla eteenpäin tai tulostaa postitusta varten.

  5. Jos asiakkaalla oli valitulla ajanjaksolla käyntejä, jotka menevät useammalle eri laskutettavalle taholle, näistä jokaisesta luodaan erilliset PDF:t pakatun ZIP-tiedoston sisään.

Huom: jos laskutatte jokaisen käynnin tunti-tunnilta tarkan toteutuman mukaan (eikä esim. pyöritettynä lähimpään 15/30 tms. minuuttiin), kannattaa huomata, että PDF-laskulle saattaa tulla pieniä eroja verrattuna Käynnit Lista -raportin näyttämiin aikoihin. Tämä johtuu PDF-laskugeneraattorin pyöristyslogiikasta. Tässä tapauksessa Käynnit Lista -raportti on oikea totuus.

Vastasiko tämä kysymykseesi?