Uuden asiakkaan lisääminen

Näin lisäät perustiedot asiakkaan profiiliin

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli viikko sitten

Asiakkaan profiilissa pakollisia kenttiä ovat punaisella tähdellä merkityt eli etu- ja sukunimi. Taustatietoja esimerkiksi asiakkaan hoivapalveluista, terveydestä, harrastuksista sekä hänen yhteyshenkilöistään voi täydentää myöhemmissäkin vaiheissa.

Huomaa, että kentät joiden vieressä on pienen mobiililaitteen symboli näkyvät hoitajan mobiilisovelluksessa (kts. esimerkkikuva). Muut kentät näkyvät ainoastaan esimiehille Nursebuddyn hallintanäkymässä.

Asiakkaan perustietojen luominen

  1. Valitse vasemman laidan päävalikon Työ-kohdasta: Luo uusi asiakas.

2. Täytä Perustiedot-välilehdelle vähintään asiakkaan etunimi ja sukunimi. Nämä ovat vähimmäistiedot, jotka tarvitset asiakkaan luomiseksi.

3. Voit painaa oikean yläkulman Tallenna-painiketta missä tahansa vaiheessa, kun luot tai muokkaat asiakasprofiilia.

Hyvä tietää muista perustietokentistä:

  • Yhteystiedot: asiakkaan puhelinnumero ja mahd. sähköpostiosoite näkyvät hoitajalle mobiilisovelluksessa

  • HETU: asiakkaan henkilötunnus, jonka perusteella Nursebuddy näyttää asiakkaan syntymäpäivän ja alkaa muistuttaa sen lähestymisestä 7 päivää etukäteen (myös hoitajan mobiilisovelluksessa!)

  • Tunniste (id): Jos et tallenna syntymäpäivää HETU-muotoisena, voit kirjoittaa sen käsin tähän. Huomaa kuitenkin, että Id-kenttää voidaan käyttää myös asiakkaan yksilöintiin, jos hänen tietojaan käsitellään Nursebuddyn ja ulkoisten järjestelmien (esim. laskutusohjelmat) välillä.

  • Yleiset huomiot: tähän voit laittaa sellaisia huomioita asiakkaan terveyteen tai hoivaan liittyen, jotka hoitajan on sallittua nähdä mobiilisovelluksessa.

Osoitetietojen lisääminen

Osoitetiedot-välilehdellä voit syöttää asiakkaan osoitteen sekä muuta lisätietoja hänen asumisestaan, joka auttaa hoitajaa löytämään paikalle (esim. ovikoodit tai pysäköintipaikan sijainti).

Huomioi osoitetietoja täyttäessäsi alla näkyvä kartta. Varmista, että kartalla näkyvä punainen nasta vastaa oikeaa sijaintia. Jos joskus myöhemmin raporteilla näkyy virheitä osoitteesta johtuen, voi olla, ettei nasta ei ole aivan oikeassa kohdassa. Voit siirtää sitä raahaamalla:

Pikavideo käytön aloittamisesta

Oheisen videon avulla näet asiakkaiden ja hoitajien luomisen pähkinänkuoressa:

Vastasiko tämä kysymykseesi?