Siirry pääsisältöön

Uuden asiakkaan lisääminen

Näin lisäät perustiedot asiakkaan profiiliin

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli 3 viikkoa sitten

Asiakkaan profiilissa pakollisia kenttiä ovat punaisella tähdellä merkityt eli etu- ja sukunimi. Taustatietoja esimerkiksi asiakkaan hoivapalveluista, terveydestä, harrastuksista sekä hänen yhteyshenkilöistään voi täydentää myöhemmissäkin vaiheissa.

Huomaa, että kentät joiden vieressä on pienen mobiililaitteen symboli näkyvät hoitajan mobiilisovelluksessa (kts. esimerkkikuva). Muut kentät näkyvät ainoastaan esimiehille Nursebuddyn hallintanäkymässä.

Asiakkaan perustietojen luominen

  1. Valitse vasemman laidan päävalikon Työ-kohdasta: Luo uusi asiakas.

2. Täytä Perustiedot-välilehdelle vähintään asiakkaan etunimi ja sukunimi. Nämä ovat vähimmäistiedot, jotka tarvitset asiakkaan luomiseksi.

3. Voit painaa oikean yläkulman Tallenna-painiketta missä tahansa vaiheessa, kun luot tai muokkaat asiakasprofiilia.

Hyvä tietää muista perustietokentistä:

  • Yhteystiedot: asiakkaan puhelinnumero ja mahd. sähköpostiosoite näkyvät hoitajalle mobiilisovelluksessa

  • HETU: asiakkaan henkilötunnus, jonka perusteella Nursebuddy näyttää asiakkaan syntymäpäivän ja alkaa muistuttaa sen lähestymisestä 7 päivää etukäteen (myös hoitajan mobiilisovelluksessa!)

  • Tunniste (id): Jos et tallenna syntymäpäivää HETU-muotoisena, voit kirjoittaa sen käsin tähän. Huomaa kuitenkin, että Id-kenttää voidaan käyttää myös asiakkaan yksilöintiin, jos hänen tietojaan käsitellään Nursebuddyn ja ulkoisten järjestelmien (esim. laskutusohjelmat) välillä.

  • Yleiset huomiot: tähän voit laittaa sellaisia huomioita asiakkaan terveyteen tai hoivaan liittyen, jotka hoitajan on sallittua nähdä mobiilisovelluksessa.

Osoitetietojen lisääminen

Osoitetiedot-välilehdellä voit syöttää asiakkaan osoitteen sekä muuta lisätietoja hänen asumisestaan, joka auttaa hoitajaa löytämään paikalle (esim. ovikoodit tai pysäköintipaikan sijainti).

Huomioi osoitetietoja täyttäessäsi alla näkyvä kartta. Varmista, että kartalla näkyvä punainen nasta vastaa oikeaa sijaintia. Jos joskus myöhemmin hoitajien siirtymämatkojen kilometriraporteilla näkyy virheitä osoitteesta johtuen, voi olla, ettei nasta ei ole oikeassa kohdassa.

Voit siirtää nastaa oikeaan paikkaan kartalla raahaamalla:

Terveystiedot

Tällä välilehdellä voit lisätä asiakkaaseen liittyvää terveystietoa, kuten allergiat, apuvälineet ja mahdollinen elvytyskielto. Voit myös lisätä asiakaskohtaisia hoito-ohjeita käynnin työtehtäviin.

Tietoja minusta

Tämä osio on suunniteltu tarjoamaan sinulle ja työntekijöillesi kattavan käsityksen siitä, mikä todella on tärkeää hoidettavalle henkilölle ja hänen läheisilleen sekä siitä, mitkä ovat parhaita tapoja tukea heitä.

Hoitajille tämä tarjoaa arvokasta tietoa asiakkaan mieltymyksistä ja tarpeista ennen käyntiä, mikä auttaa edistämään merkityksellisiä yhteyksiä ja herättämään keskusteluja.

Kunkin kentän yhteydessä oleva sininen info-kuvake ehdottaa millaisia tietoja voit lisätä eri osioihin.


​Hoitajat pystyvät näkemään Tietoja minusta -kohdan kuvaukset mobiilisovelluksessa:

Vastasiko tämä kysymykseesi?