Käynneille on mahdollista lisätä yksi tai useampia Tehtäviä. Nämä ovat toimenpiteitä, jotka hoitajan tulee tehdä käynnin aikana tai vaikkapa muita muistilistoja käynnillä tarkistettavista asioista.
Nursebuddysta löytyy useita valmiita oletustehtäviä, joita voit valita käynneille sellaisinaan. Jos nämä eivät vastaa tarpeiisiisi (esim. tarvitset lisää kenttiä tai kokonaan uusia tehtävätyyppejä), voit luoda uusia näin:
Aloita kohdasta: Järjestelmä > Asetukset > Yleiset asetukset > Tehtävät.
2. Klikkaa Lisää tehtävä -painiketta.
3. Anna uudelle tehtävälle nimi ja lisää sille yksi tai useampi Toiminto, kuten esim. "Kehokartta", "Rasti ruutuun", "Numeerinen arvo" tai "Muistiinpano". Hoitaja kuittaa näiden avulla tehtävän tehdyksi mobiilisovelluksessaan ja lisää tarvittavat muut tiedot.
Kentät listataan mobiilisovelluksessa siinä järjestyksessä kuin määrität ne tässä. Luontivaiheessa voit vaihtaa kenttien järjestystä nuolipainikkeista tai poistaa kenttiä roskakoripainikkeesta.
4. Kun olet lisännyt tarvittavat toiminnot, paina Tallenna.
Nyt uusi tehtäväsi on valmiina lisättäväksi käynneille sekä seurattavaksi raporteilla!
Mihin kaikkeen tehtäviä voi hyödyntää?
Tehtävät ovat monikäyttöisiä ja helppoja käsitellä. Siksi ne soveltuvat moneen tarkoitukseen, esim. erilaisiin asiakastyytyväisyyskyselyihin tai lomakkeiden pohjaksi.
Omaisten iloksi voit lisätä tehtävään Valokuva-toiminnon, jotta he näkevät läheisensä kuulumiset omin silmin Omaisnäkymän kautta.
Allekirjoitus-toiminnon avulla voit puolestaan luoda tehtäviä, joissa vaikkapa ensikäynnillä keskustellaan asiakkaan kanssa hoidosta ja varmistetaan yhteinen ymmärrys yhteistyöstä.
Lääkelista on oma erikoistapauksena. Sillä on muista erottuva ulkoasu ja toiminnallisuus, jonka avulla kunkin asiakkaan henkilökohtaiselle lääkelistalle määritetyt lääkkeet ja lääkkeenottoajat esitetään yksiselitteisesti, virheitä vähentäen.
Kehokartta-kuvan avulla hoitaja voi merkitä mahdollisen ihon tarkastuksen löydökset, ihomuutokset, haavojen tilanteen yms. koskien oikeaa kohtaa vartalossa.
Tiettyjä tehtäviä voi nostaa myös tärkeysjärjestyksessä asiakkaan hoidossa keskeiseen rooliin lisäämällä niitä osaksi asiakkaan Hoitosuunnitelmaa.
Lue lisää vinkkejä näistä artikkeleista!
Hoitosuunnitelmassa olevat käynnin tehtävät (ns. asiakaskohtaiset ohjeet)
Miten tehtävien suorittamista voi seurata?
Hoitajien tehdyt ja tekemättömät käyntitehtävät näytetään useissa kohdissa Nursebuddya, esim. Päiväkirjassa, Käynnit Lista -raportilla sekä Käyntisuunnittelu-näkymässä, kun viet hiiren käynnin kohdalle:
Tehtävistä kertyy helppokäyttöinen yhteenvetoraportti kunkin asiakkaan profiiliin, välilehdelle Tehtävähistoria. Lisäksi aiempien tehtävien arvot ovat hoitajien nähtävissä mobiilisovelluksessa. Lue lisää:
Tehtäviä ei voi muokata, vain piilottaa
Kerran luotuja tehtäviä ei voi muokata eikä poistaa kokonaan jälkikäteen. Tämä on välttämätöntä tietojen yhteneväisyyden ylläpitämiseksi.
Ne voi kuitenkin piilottaa näkyvistä ja luoda uuden tehtävän vanhan tilalle. Näin kannattaa toimia, jos jokin tehtävä on tarpeeton, tehtävään on luodessa tullut virhe tai siihen haluttaisiin myöhemmin lisätä kenttiä.
Valitse Asetukset > Tehtävät -listalta haluamasi tehtävä, klikkaa kolmea pistettä tehtävän rivillä ja vaihda tehtävän tila epäaktiiviseksi:
Epäaktiivisia tehtäviä voi tarvittaessa myös palauttaa takaisin aktiivisiksi.