Kun olet lisännyt hoitajien työvuorot ja aikatauluttanut asiakkaiden käynnit heidän kalenterissaan, on aika kohdistaa käyntejä Käyntisuunnittelu-sivulla.
Voit tehdä päiväkohtaiset aikataulut hoitajien saatavuuden mukaisesti. Näin vältytään mm. päällekkäisiltä varauksilta.
Käynnin lisääminen hoitajan aikatauluun
Raahaa näytön alaosasta vapaana olevaa asiakaskäyntiä kuvaava kenttä hoitajan nimen kohdalle.
Kukin kalenterin sarake tarkoittaa yhtä tuntia. Kun siirrät käyntejä kalenteriin, sarakkeen taustaväri muuttuu vaaleankeltaiseksi. Tämä osoittaa, minkä ajanjakson sisään asiakaskäynnin täytyy mahtua.
Näin tulkitset suunnittelunäkymän värikoodeja
Käyntien välissä näytettävä harmaa varjostettu alue kertoo kuinka paljon aikaa hoitajalle täytyy varata siirtymiseen kahden asiakaskäynnin välillä.
Kun käynti näkyy suunnitelmassa punaisena, on siinä jokin virhe. Se on esimerkiksi aikataulutettu väärin tai kohdistettu väärälle hoitajalle.
Käynnin tiedoissa näytettävä numero (yleensä 2) tarkoittaa, että käynnillä tarvitaan useampi kuin yksi hoitaja.
Suunnittelutyökalu ja reaaliaikainen seuranta
Käyntien suunnittelunäkymä toimii myös käyntien toteutumisen ja tehtyjen toimenpiteiden seurannassa.
Musta viiva ilmaisee nykyisen ajan
Punaiset käyntilaatikot ovat myöhästyneitä käyntejä
Vaaleankeltaiset käynnit ovat käyntejä, joita ei ole vielä aloitettu
Kirkkaankeltaiset käynnit on aloitettu, mutta ei lopetettu
Vihreät kentät tarkoittavat käyntejä, jotka on tehty suunnitellusti valmiiksi, esim. hoitaja on kirjautunut asiakkaan luokse ja käynnin jälkeen ulos
Tarkempaa tietoa käyntien toteutumisen seurannasta löydät raporteilta >>
Käyntien jakaminen automaattisesti
Kun olet nyt opetellut jakamaan käyntejä yksitellen, voit nopeuttaa uusien ja säännöllisesti toistuvien käyntien luontia hyödyntämällä esim. vastuuhoitaja-tietoa ja aiempien käyntien rivejä. Löydät lisää tietoa täältä >>