Hoivayrityksesi tarpeiden mukaisesti toimiva käyntisuunnittelu on Nursebuddyn ydin: sen avulla asiakkaat ja hoitajat yhdistetään toisiinsa, ja voit seurata reaaliajassa kentän tapahtumia.
Löydät Käyntisuunnittelu-sivun ohjelman vasemman reunan valikosta. Se näyttää käyntiaikataulut päivä- ja viikkotasolla, ja sen avulla voit hallinnoida kätevästi muutamia hoitajien työvuoroihin ja poissaoloihin liittyviä asioita.
Käyntikalenterin värikoodit selitettyinä
Käyntisuunnittelu-sivulla aikajanan yläpuolelta näet meneillään olevan päivän ja vasemmasta laidasta töissä olevat hoitajat.
Yläosassa voit valita katsottavan näkymän päivän, viikon tai karttasivun mukaan. Voit myös selata eri päiviä nuolipainikkeista, suurentaa aikajanaa tai hakea sanahaulla tietoja käyntien sisällöstä ja tehtävistä.
Hoitajan nimen kohdalla oleva valkoinen väri ilmaisee, milloin henkilö on työvuorossa. Harmaa väri puolestaan ilmaisee, milloin hän ei ole käytettävissä. Lue lisää työvuorojen luomisesta >>
Beigenväriset laatikot ruudukon sisällä ovat hoitajille aikataulutettuja käyntejä. Näiden väritys muuttuu, kun hoitaja merkitsee käynnin aloitetuksi (keltainen), on suorittanut sen kokonaan (vihreä), peruu käynnin (harmaa) tai kun käynti on jäänyt tekemättä (punainen).
Jos suunniteltu käynti osuu hoitajan työvuoron ulkopuolelle, se näytetään niin ikään punaisena. Tämän ja muut kriteerit, joilla käynteihin liittyvät varoitukset värjätään punaiseksi käyntisuunnittelussa, voi Nursebuddyn pääkäyttäjä määrittää yritykselle sopivaksi kohdassa Asetukset > Yleiset asetukset.
Beigenväriset laatikot ruudukon alapuolella ovat asiakkaan kalenteriin aikataulutettuja käyntejä, joita ei ole vielä jaettu kenellekään hoitajalle. Näet nämä yhteenvetoina myös koko viikon ajalta Viikko-näkymässä ja voit varmistaa, ettei yhtään käyntiä jää tekemättä.
Hoitajien ja tiimien tiedot Käyntisuunnittelu-sivulla
Hoitajat, joilla on työvuoro valittuna päivänä, näkyvät vasemmassa reunassa:
Jos haluat lisätä päivälle hoitajan, klikkaa linkkiä + Lisää ja määritä työvuoron pituus seuraavassa valintaikkunassa.
Hoitajan tiimiväri näytetään, jos tiimejä on määritetty käyttöön. Tiimejä voi rakentaa Nursebuddyn asetuksista: Järjestelmä > Asetukset > Tiimit.
Kun käyntejä on lisätty hoitajille, heidän nimensä viereen ilmestyy prosentti, joka kertoo, kuinka suuri osa heidän työvuorostaan on aikataulutettu asiakastyölle eli kasvoaika.
Käyntiä hoitajan kohdalle raahattaessa näytetään myös tähdillä, kuinka hyvin hoitaja soveltuu kyseiselle asiakkaalle. Asiakasprofiilissa hänen vastuuhoitajakseen määritetyn hoitajan kohdalla näytetään kolme vihreää tähteä. Yksittäisiä tähtiä listataan, jos hoitaja on aiemmin käynyt kyseisen asiakkaan luona. Kokonaan soveltumaton hoitaja osoitetaan kieltomerkillä.
Työvuorojen ja poissaolojen hallinnointi Käyntisuunnittelu-sivulla
Kun viet kursorin hoitajan nimen päälle, näkyviin tulee pieni nuoli. Nuolta klikkaamalla saat näkyviin valikon, josta pääset nopeasti moniin tärkeisiin tietoihin kuten hoitajan kalenteri ja työvuorot, sekä tarkastelemaan hänen tuntitietojaan. Jos työvuoro muuttuu, saat tiedon nopeasti perille lähettämällä tiedon muutoksesta tekstiviestitse.
Vinkkit: kokeile näitä käteviä oikopolkuja
Hoivatyössä tilanteet muuttuvat usein, jopa kesken päivän. Käyntisuunnittelu-näkymässä voit tehdä muutoksia päivän aikatauluihin milloin vain.
Maalaa tarvittavat käynnit janalta siten, että kunkin ympärille tulee musta kehys (vinkki: vie kursori aivan ensimmäisen käynnin vasemmalle puolelle, paina nappi pohjaan ja vedä siitä oikealle). Sen jälkeen valitse mitä haluat muuttaa:
Siirrä käynnit toiselle hoitajalle: voit valita hoitajan jolle käynnit siirretään.
Muokkaa aikaa: voit siirtää valittuja käyntejä yhdellä kertaa joko eteen- tai taaksepäin 5 tai 30 minuutin lisäyksillä
Lisää letkaan: letka on vakioitu käyntijärjestys, jonka voi tallettaa jaettavaksi hoitajalle yhdellä klikkauksella. Letkojen luominen lähtee liikkeelle tästä vaiheesta, jossa tarvittavat, maalatut käynnit voidaan tallentaa. Lue lisää letkoista täältä >>
Vapauta käynnit: voit vapauttaa kaikki tälle hoitajalle jaetut käynnit tältä päivältä
Oikean reunan Toiminnot-valikosta löydät useita käyntien jakamista nopeuttavia työkaluja. Näitä kannattaa alkaa kokeilla sen jälkeen, kun käyntien jakaminen aikajanalle hoitajan kohdalle raahaten alkaa olla rutiinia ja käyntien määrä kasvaa.
Tutustu ohjeisiin: