Kaikki kokoelmat
Asiakasprofiilit
Muiden asiakas- ja hoitotietojen täydentäminen
Yhteyshenkilöiden lisääminen ja kutsuminen Omaisnäkymään
Yhteyshenkilöiden lisääminen ja kutsuminen Omaisnäkymään

Näin perheenjäsenelle tai muulle yhteyshenkilölle avataan oma, rajattu näkymä asiakkaan tietoihin.

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli viikko sitten

Nursebuddyn Omaisnäkymän avulla asiakkaan läheiset ja tarvittaessa muut hänen yhteyshenkilönsä voivat seurata hoidon toteutumista. Omaisnäkymässä näytetään asiakkaan perustietojen lisäksi Päiväkirja ja Kalenteri.

  1. Etsi asiakas, jolle haluat lisätä yhteyshenkilön.

  2. Valitse välilehti Yhteyshenkilöt ja klikkaa painiketta Lisää yhteyshenkilö.

  3. Kun luot henkiöä ensimmäistä kertaa, klikkaa kohdasta Luo yhteyshenkilö:

4. Määritä henkilön tietoihin vähintään etunimi ja sukunimi.


5. Voit myös määrittää missä suhteessa henkilö on asiakkaaseen, esimerkiksi perheenjäsen tai muulla tavoin hoidossa mukana oleva henkilö.


6. Klikkaa Lisää.

Yhteyshenkilö ei saa oletuksena näkyvyyttä asiakkaan tietoihin, vaan kirjautumisoikeus Omaisnäkymään annetaan aina erikseen.



Henkilön kutsuminen asiakkaan omaisnäkymän käyttäjäksi

Kutsumiseen on kaksi tapaa:

  • Voit lähettää yhteyshenkilölle suoran kutsun sähköpostiin. Tällöin tarvitset tietää vain yhteyshenkilön sähköpostiosoitteen ja hän luo itse itselleen PIN-koodin. Sähköpostiosoite toimii samalla myös hänen käyttäjätunnuksenaan.

  • Tai voit määrittää hänelle käyttäjätunnuksen + numeerisen PIN-koodin. Nämä toimitat sitten haluamallasi tavalla yhteyshenkilön tietoon.

Nämä vaihtoehdot saat esille valintaikkunan alaosasta:

Lisätietoja yhteyshenkilön kirjautumisesta sekä hänen näkemistään tiedoista löytyy täältä: Omaisen ohjeet

Kutsun muokkaaminen tai lisääminen jälkikäteen

Kun yhteyshenkilö on lisätty, hänen tietojaan sekä oikeuksiaan omaisnäkymään voi muokata myöhemminkin.

Rivin lopussa olevia pisteitä klikkaamalla saat esiin valikon, josta voit lisäksi muokata yhteyshenkilön tietoja:

Täältä näkee milloin yhteyshenkilö on viimeksi ollut aktiivisena ja toisaalta myös sen, onko hän koskaan kirjautunut Nursebuddyyn.

Kutsun voi lähettää myös henkilön luomisen jälkeen ja toisaalta kertaalleen sallitun pääsyn voi vastaavasti kumota jälkikäteen, jos tilanteet muuttuvat.

Vastasiko tämä kysymykseesi?