Siirry pääsisältöön

Yhteyshenkilöiden lisääminen ja kutsuminen Omaisnäkymään

Näin perheenjäsenelle tai muulle yhteyshenkilölle avataan oma, rajattu näkymä asiakkaan tietoihin.

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli viikko sitten

Nursebuddyn Omaisnäkymän avulla asiakkaan läheiset ja tarvittaessa muut hänen yhteyshenkilönsä voivat seurata hoidon toteutumista. Omaisnäkymässä näytetään asiakkaan perustietojen lisäksi Päiväkirja, Kalenteri sekä Hoitosuunnitelma.

Yhteyshenkilöiden tiedot näytetään hoitajille Nursebuddyn mobiilisovelluksessa asiakkaan profiilitiedoissa. Näin omaisiin saadaan tarvittaessa yhteys hätätilanteissa.

Huomaa, että kukaan yhteyshenkilö ei saa automaattisesti pääsyä asiakkaan tietoihin, vaan kirjautumisoikeus Omaisnäkymään lisätään henkilölle aina harkintasi mukaan erikseen. Henkilö näkee lisäksi kaikki menneetkin kirjaukset takautuvasti, ei ainoastaan käyttöoikeuden antohetkestä eteenpäin.

Yhteyshenkilön luominen

  1. Kohdassa Ihmiset > Asiakkaat, valitse asiakas jolle haluat lisätä omaisen.

  2. Valitse välilehti Yhteyshenkilöt ja klikkaa painiketta Lisää yhteyshenkilö.

  3. Kun määrität henkilön tietoja ensimmäistä kertaa, klikkaa kohdasta Luo yhteyshenkilö:


  4. Lisää henkilön tietoihin vähintään etunimi ja sukunimi sekä tarvittavat yhteystiedot kuten sähköpostiosoite ja/tai puhelinnumero. Voit myös määrittää missä suhteessa henkilö on asiakkaaseen (esim. perheenjäsen tai muulla tavoin hoidossa mukana oleva henkilö).

5. Tallenna yhteyshenkilön perustiedot klikkaamalla Lisää-painiketta. Vaihtoehtoisesti voit jatkaa allaolevilla ohjeilla ja määrittää hänelle kirjautumistiedot Omaisnäkymään.



Henkilön kutsuminen Omaisnäkymän käyttäjäksi

Kutsumiseen on kaksi tapaa. Vaihtoehdot saat esille valintaikkunan alaosasta:

  • Voit lähettää yhteyshenkilölle suoran sähköpostikutsun. Tällöin tarvitset tietää henkilön sähköpostiosoitteen ja hän luo sen jälkeen itse itselleen PIN-koodin kutsuviestin ohjeiden mukaisesti. Sähköpostiosoite toimii samalla hänen käyttäjätunnuksenaan.

  • Vaihtoehtoisesti voit määrittää hänelle käyttäjätunnuksen + PIN-koodin. Nämä tiedot toimitat haluamallasi tavalla yhteyshenkilön tietoon.

Huom: vaikka yhteyshenkilölle on mahdollista luoda PIN-koodi hoitajaprofiilin tavoin, yhteyshenkilön tunnuksella ei kuitenkaan voi kirjautua Nursebuddy for Carers -mobiilisovellukseen. Sovellus on tarkoitettu vain hoitajien käyttöön ja yhteyshenkilöt kirjautuvat aina selaimelta.

Lisätietoja yhteyshenkilön kirjautumisesta sekä hänen näkemistään tiedoista löydät täältä: Omaisen ohjeet

Kutsun muokkaaminen tai lisääminen jälkikäteen

Kun yhteyshenkilö on lisätty, hänen tietojaan sekä oikeuksiaan omaisnäkymään voi muokata myöhemminkin. Kutsun voi lähettää henkilön perustietojen luomisen jälkeen ja toisaalta kertaalleen sallitun pääsyn voi vastaavasti kumota, jos tilanteet muuttuvat.

Rivin lopussa olevia pisteitä klikkaamalla saat esiin valikon, josta voit antaa ja poistaa kirjautumisoikeuden, sekä muokata yhteyshenkilön tietoja:

Täältä näet myös milloin yhteyshenkilö on viimeksi kirjautunut Nursebuddyyn.

Vastasiko tämä kysymykseesi?