Käynnin muokkaaminen

Näin esimiesnäkymässä voi muokata käyntien tietoja tai korjata väärin aloitettuja käyntejä asiakkaan kalenterissa

Marjaana Jokinen avatar
Tekijä: Marjaana Jokinen
Päivitetty yli viikko sitten

Mitä voi muokata ja mitä voi poistaa?

  • Jos asiakkaan kalenterissa on hoitajalle jakamaton käynti kuluvalle päivälle tai tulevaisuuteen, voit muokata käynnin kaikkia osia (mm. käynnin ohjeita, hoitajien lukumäärää, tehtäviä ja käynnin kestoa).

    1. Klikkaa käyntiä asiakkaan kalenterissa: Ihmiset > Asiakkaat > Kalenteri.
    2. Tee haluamasi muutokset Käynti-ikkunassa ja tallenna ne oikeasta alakulmasta.
    3. Voit tehdä muutokset vain kyseiselle käynnille tai kaikille tuleville, jos käynti on toistuva.

  • Jos asiakkaan kalenterissa on hoitajalle jakamaton käynti menneelle päivälle, voit muokata ainoastaan käynnin Tehtäviä.

  • Vahingossa luotuja jakamattomia käyntejä, jotka ovat menneisyydessä eivätkä sisällä mitään kirjauksia, voi helposti poistaa. Tätä varten pääkäyttäjän tulee ensin tarkistaa, onko tähän tarvittava asetus laitettu päälle: Asetukset > Yleiset asetukset > Käynnit > Poista menneitä käyntejä.

Yleinen huomio: pääkäyttäjät ja esihenkilöt/työnsuunnittelijat eivät voi muokata käynnin muistiinpanoja. Vain muistiinpanon tehnyt hoitaja voi muokata sitä itse (näin myös useamman hoitajan käynneillä). Hoitajien tekemät muutokset käynnin teksteihin ovat nähtävillä kunkin käynnin Muutoshistoria-välilehdelleä.

Korjaa vahingossa tehdyiksi kuitattuja käyntejä, jotka ovat kuluvalla tai tulevalla päivällä

Jos käynnin alkuun on enemmän kuin 24h, niin käyntiä ei pysty aloittamaan etukäteen. Jos vahingossa aloitettuja ja lopetettuja käyntejä kuitenkin tulee alle 24h ennen varsinaista aloitusaikaa, korjaa ne näin:

1. Asiakasraporttien Käynnit-Lista -raportilla, nouda haluttu asiakas ja etsi tarvittava käynti.
2. Klikkaa käynnin rivi auki, jolloin pääset vaihtamaan käynnin tilan: Tehty -> Tuleva.

3. Tämän jälkeen käynti on uudelleen aloitettavissa oikeana päivänä, alkuperäisellä hoitajalla.

Huomioi: Käynti on tämän muutoksen jälkeen normaali, aloittamaton käynti, mutta mahdollisesti käyntiin jo lisätyt merkinnät ja kirjaukset jäävät näkyviin. Hoitajan täytyy siis päivittää merkinnät koskemaan varsinaisen käynnin tapahtumia.

Korjaa ja poista menneitä käyntejä, joille on tehty kirjauksia

Jos jälkikäteen huomataan, että jo tehtyyn käyntiin tarvitsisikin tehdä muutoksia (esim. hoitaja vaihtui kesken kaiken, kirjauksia oli vahingossa mennyt väärään käyntiin/väärälle päivälle, tai yhden hoitajan käynnin olisikin pitänyt olla kahden hoitajan käynti), voit tehdä korjaukset tai poistot luomalla uuden käynnin ja poistamalla väärän.

Huomioi ennen aloittamista: Kun jo valmiiksi tehdyn, menneisyydessä olevan käynnin poistaa, niin samalla poistuvat kaikki sen kirjaukset ja tehtävämerkinnät. Jos nämä on tarpeen pitää tallessa ja siirrettäviksi oikealle käynnille, niin hoitajan täytyy ottaa ne muistiin ensin. Tämän jälkeen ne tulee lisätä takaisin uutena luodulle käynnille.

1. Luo uusi käynti oikealle päivälle. Näin hoitaja voi aloittaa sen sekä tehdä kirjaukset tai siirtää aiemmin tehdyt kirjauksensa siihen.

2. Poista tämän jälkeen virheellinen käynti. Aloita asiakasraporttien Käynnit-Lista -raportilta: nouda haluttu asiakas ja etsi tarvittava käynti.
3. Klikkaa käynnin rivi auki ja vaihda käynnin tila: Tehty > Tekemätön.

4. Mene sitten asiakkaan kalenteriin, etsi poistettava käynti oikealta päivältä ja vapauta hoitaja.

5. Avaa käynti vielä kertaalleen ja paina Poista-painiketta.

Vastasiko tämä kysymykseesi?